החדרת לחות לעור

"מי שמתבייש, מתייבש" ! האומנם?

עובדה: זו התקופה הכי יבשה בשנה – מה עושים כשקרם הלחות לא מספיק? טיפולי לחות אינטנסיביים

מה עושים כשהיובש משתלט וכל קרם עתיר לחות כבר לא עוזר? קרם לחות לפנים או לידיים אמנם שגרת הטיפוח שלנו, אולם במצבים או בגילאים מסוימים, הוא כבר לא מספיק. טיפולי החדרת לחות אינטנסיביים הופכים פופולריים יותר ויותר. יצאנו לבדוק: מרקם עור שהופך יבש, יכול להופיע בדרגות שונות של יובש, עם או ללא סדקים. היובש נגרם הן בשל תנאי מזג האוויר, כמו בעונה זו למשל, והן בשל ירידה ברמת החומצה ההיאלורונית בגופנו. הטיפול השגרתי בעור יבש, הינו מוצרי לחות יומיומיים, מסכות והזנה וכיו"ב, אך לכל כלל יש יוצא מן הכלל וכן, יש מצבים בהם מצב היובש עולה שלב ומחמיר.

באילו במצבים יש לנקוט בדרכים טיפוליות אחרות?

יובש מוגזם יגרום לתחושת צריבה, אדמומיות, ורגישויות. כשמדברים על עור, הכוונה הינה גם על עור הצוואר, הידיים והרגליים. כל האזורים סובלים עם השנים מירידה טבעית בייצור הקולגןוהחומצה ההיאלרונית , שהינם אחראים על האלסטיות ואגירת הנוזלים ובכך מונעים יובש. אך עם הגיל יורד ייצור הקולגן והחומצה ההיאלרונית והעור מאבד משכבת ההגנה והופך חשוף יותר לבעיות יובש חריגות. ללחות יש תפקיד חשוב כדרך חיים יום יומית. כאשר העור לח ומשומן, באפשרותו לתקן את עצמו ולהרגיע עצמו מידית ואף להוריד את קצב התייבשותו. ד"ר אלכס אלטס, מומחה לרפואת עור, מסביר כי המצבים הללו גורמים לייצור מוגבר של רדיקליים חופשיים, אשר גורמים לניוון התאים ופירוק הסיבים האחראיים על גמישות ומיצוק העור, ועל כן נפגעת האלסטיות והגמישות שלו. עם הגיל, ממילא חלה ירידה ברמת החומצה ההיאלורונית בגוף, ועורנו הופך לפגיע יותר לנזקי החמצון (עד גיל 40 אנו מאבדים כחצי מהחומצה ההיאלורונית הטבעית שלנו, וכל עשור נוסף מאבדים עוד 6%. היובש בעור הנו תחילתו של מעגל 'קסמים', שכן, ככל שהעור יבש יותר, כך הוא הופך להיות הרבה יותר פגיע, שברירי, אפור ועייף, ובכך התופעות רק מחמירות והופכות לשכיחות במיוחד.

מה הפתרונות כאשר קרם לחות, מבין הטובים בתחום תכשירי המדף אינו עוזר לעור להחלים מבעיות היובש שלו?

גישה טיפולית חדשה, הנקראת Double Impact היא שיטת האפקט הכפול למראה עור חיוני ועשיר בלחות, גם בטווח המידי וגם לאורך זמן. שיטת דאבל אימפקט מבוססת על שילוב ייחודי של שני חומרים – סטילאז' הידרו, וסטילאז' הידרומקס, שהסינרגיה ביניהם מעניקה את האפקט המקסימלי שמתבטא באופן מידי ונשאר לאורך זמן, בכל שכבות העור. במהלך הטיפול מוחדרת החומצה ההיאלורונית בשתי צורות שונות: הזרקה שטחית שסופחת מים ונותנת לחות לעור, והזרקה עמוקה, שבונה את סיבי הקולגן והעור. המטרה: לספק פתרון מידי למראה הפנים ובו בזמן 'לבנות', בתוך שכבות העור העמוקות, תשתית איכותית לעור הפנים, כזו שתספק לו לחות מוגברת לאורך זמן, ותעודד ייצור הקולגן והאלסטין. בנוסף לחומצה ההיאלורונית, משלבים מוצרי סטילאז' נוגדי חמצון להגנה על העור מפני רדיקלים חופשיים ולהאטת תהליכי הזדקנות. אזורי הטיפול המתאימים ביותר הם כל האזורים שלרוב נחשפים לשמש; עור הפנים, הצוואר, כפות הידיים, וכן האזורים אשר חלים בהם תהליכי הזדקנות מואצים. הטיפול מתבצע במרפאות רופאים בלבד. טיפולים אינטנסיביים להשבת הלחות שאבדה מבוססים על רכיבים שונים, בין הטיפולים המוכרים והבולטים בתחום נעשה שימוש בחומצה ההיאלורונית. דוגמא לכך היא מסכת ה-Softfil, זו מסכת החומצה ההיאלורונית שבאמצעותה ניתן לרענן את העור והמראה שלו יהפוך מוצק וזוהר יותר רק באמצעות הנחת המסכה על הפנים. היא מונעת את תגובות העור כמו צריבה או נפיחות ואף מוסיפה מרקם לאפידרמיס. אך במידה וכבר מאוחר מדי, יש לגשת לרופא עור ולהיוועץ לגבי הטיפול הנכון להבראת העור שהתייבש ולא ניתן להצילו שוב. הרי קרו מקרים שבהם הטראומה שהעור עבר, פגעה בו כל כך עד כדי שמנעה ממנו להירפא. המסכה הינה לשימוש ביתי. טיפול באמצעות מכשור טכנולוגי – "אינפיוז'ן" – טיפול אסתטי יחודי לפנים ולגוף שאינו כולל שימוש במחטים אשר במהלכו מוחדרים לתוך העור ויטמינים, מינרלים, חומצה היאלרונית וקומפלקס של חומצות אמינו . יתרונות הטיפול באמצעות האינפיוז'ן: בטוח ויעיל , תוצאות מיידיות נראות לעין ,ללא זמן החלמה וללא כאב . המכשיר מטפל במגוון רחב של טיפולים אסתטיים: חידוש קולגן , השבת לחות לעור , מיצוק וכו. החלן מהטיפול הראשון, פני העור יהיו מבריקים יותר והעור ירגיש גמיש ,רענן וללא ספק זוהר יותר.

ד״ר אלכס אלטס

ד״ר אלכס אלטס הינו רופא עור בכיר וידוע בארץ ובעולם.

במהלך עבודתו נחשף לנושאי האסתטיקה של העור והחל להשתלם בתחום.

קביעת פגישת ייעוץ

לקביעת פגישת ייעוץ/זימון תור במייל השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תורים למרפאה האסתטית

כתובת:

דב ברכאן 16, עפולה

טלפון:

050-2142636

רפואת עור

למבוטחי קופה״ח כללית
2700*
למבוטחי קופה״ח מכבי
3555*
דילוג לתוכן